ICT en Techniek

Wat is CRM? Een uitgebreide uitleg

vrijdag, 29-11-2019  

Veel ondernemers hebben al eens van CRM gehoord, en van het feit dat het heel handig kan zijn voor je onderneming. Maar wat is het nu eigenlijk en wat maakt dat zovelen het gebruiken? Teamleader kan je dit tot in de puntjes uitleggen. Teamleader is een bedrijf dat allerlei handige software aanbiedt waarmee die het ondernemers makkelijk maakt, waaronder CRM. Dan nu, wat is CRM? De letters van de afkorting CRM staan voor Customer Relationship Managament. Misschien snap jij nu al meteen wat het precies inhoudt, maar als je jezelf nog steeds afvraagt ‘wat is CRM?’ dan zal ik je het wat uitgebreider uitleggen. Het is zo dat voor vrijwel elk bedrijf persoonlijk contact met klanten heel belangrijk is. In dat contact worden vaak allerlei dingen besproken en afgesproken. Wanneer je deze klant enkel weken later opnieuw contacteert, of een andere werknemer moet dit telefoontje plegen, dan wil je natuurlijk precies weten wat er voorheen allemaal besproken is. En dat is waar Customer Relationship Management om de hoek komt kijken. Dit systeem is er namelijk voor gemaakt om allerlei details en afspraken vast te leggen die met deze klant besproken zijn, waardoor je de volgende keer precies weet hoe de zaken ervoor staan en wat je aan deze klant hebt beloofd. Daar kun je vervolgens op inspelen en verder op ingaan. De klant zal merken dat je goed op de hoogte bent en dit komt professioneel over. Hopelijk vraag je je nu niet meer af ‘wat is CRM?’ en snap je al een beetje wat het voor je bedrijf kan betekenen.

Wat is CRM voor ondernemers?

Customer Relationship Management voor ondernemers is er op ingesteld om precies datgene te registreren wat van belang is voor het behoud of binnenhalen van die klant. Dit kan op verschillende manieren. Wat is een CRM database bijvoorbeeld? Dit is het bestand waar al je (potentiƫle) klanten instaan, inclusief contactgegevens en eventuele offertes. Ieder werknemer die in deze database inlogt kan deze informatie zien en er gebruik van maken bij het contacteren van de betreffende klant. Dat is wel zo handig, want (zeker als je een groot bedrijf hebt) het is onmogelijk om iedereen constant mondeling op de hoogte te houden van de ontwikkelingen betreft de verkoop aan die klant.

Customer Relationship Management van Teamleader

Bij Teamleader kun je terecht voor allerlei handige software. Bijvoorbeeld voor het maken van facturen en offertes, voor het bijhouden van een urenregistratie, maar ook voor een handige CRM database. Bovendien staat op hun website heel veel uitleg over ondernemen in het algemeen en wat CRM nu precies is. Je vindt er informatie over?

  • Wat is CRM nu precies?
  • Wat is een CRM kalender?
  • Wat is CRM gespreksgeschiedenis?

En als je na het lezen van al deze informatie besluit om gebruik te willen maken van deze handige software voor het optimaliseren van jouw klantcontact, dan kun je deze gelijk bij Teamleader aanvragen. En als je dan toch bezig bent om zaken te automatiseren kun je net zo goed een pakket aanvragen waarin ook de software voor het maken van facturen, de handige urenregistratie en de uiterst praktisch tool voor project management zit. Dan loopt alles binnen jouw bedrijf binnenkort op rolletjes, net als je inkomsten!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn


Comments are closed.